À propos de l'annonceur
Accédez à votre compte ou créez-en un pour consulter les détails de cet annonceur, comme :
  • sa date d’adhésion à Kijiji;
  • son temps de réponse;
    Fermer
    Le temps de réponse est calculé en fonction du temps habituel que l'annonceur met à répondre à ses messages, soit par courriel ou par la messagerie de l'app. En savoir plus
  • ses autres annonces; et
  • son numéro de téléphone (si disponible).
Contacter l'annonceur

Avis Sécuritaire Important:

Évitez des situations de fraude en rencontrant vos vendeurs personnellement pour payer vos articles. Kijiji n'offre aucun service de transaction ou de paiement.Conseils sécuritaires de Kijiji

Date de l'affichage 19-avr.-17
Prix
10 000,00 $
Rapport d'historique d'accidents
(Qu'est-ce que c'est?)
Obtenir le rapport CarProof
Adresse Vaudreuil-Dorion, QC J7V8P5
Afficher la carte

Année 1979
Garniture I.6L TWIN CAM WEBER
Marque Honda
Modèle Civic
Type de carrosserie Coupé (2 portes)
Kilomètres 75 000
Boite de vitesse Manuelle
Couleur Noir
Transmission Roues motrices avant
Type D'occasion
Type de carburant Essence
À vendre par Propriétaire

  • Description
Description
HONDA CIVIC 1979 STREET / RACERCAR Black 2 door with little trunk not hatchback  Ex Racecar built when new converted into more of a street car 20 years ago, has not raced for more than 25 years, full welded in complete roll cage that goes all the way to the front and all the way to the back, very strong roll cage with shock tower reinforcement front and back, big sway bar, full coil over suspension, adjustable aluminum camber plates on top of 4 shocks front and back, stock brake system all around except for the twin tilton master cylinder, removal of the brake booster and addition of the adjustable proportioning valve for brake front to back inside the cockpit, 1’’ aluminum wheel spacers permanently mounted all around on big and long wheel studs, ventilated back plates for rear brake, solid bushings all around, wide fenders front and back for wide racing slicks, Zeus fasteners on front and back very light fiber glass bumpers, on front fenders and front wiper motor steel cover, all that is removed in no time in case needed (Racecar features). I have owned this car for 20 years now and always kept it in the garage rain or shine, it is now powered by a stock 1989 Acura Integra 1.6L 16V twin cam engine and 5 speed transmission fed by twin Weber carburetor exhausted by a real MUGEN header (still like new) very strongly custom mounted into the engine bay, custom exhaust system with a street Dynomax muffler an twin Dynomax  small oval stainless steel brushed oval tail pipe. There is still the tunnel made into the driver side floor pan for side exhaust but not in use now. The exhaust system on the car now is quiet and street friendly. I put on the last brand new original Honda OEM gas tank on the planet a few years ago. Completed what was mandatory for street driving: lights, flashers turn signals, horn, cig lighter or power point for cell phones, interior lighting, door and gas door locks, wiper, trim, moldings etc. No radio for now comes, with 4 sets of mag wheels : 3 for racing mounted on racing slicks dry and wet (old) and 1 for street mounted on continental super contact street tires 175 70R13 like new. Possibility of race tires that I never tried but still good ones, not full racing slicks but very good BF Goodrich COMP TA R1 competition tires not for highway use, comes with an extra complete dash board if needed to complete interior or not. Very fun car to drive on the street or on the highway runs very good, fast enough 125-130 HP of twin cam 16V carbureted power, starts anytime cold or hot (manual choke) completely stock engine except carb so very reliable and efficient and up to today’s standard, very torquey. Should you have any questions don`t hesitate to ask. Much was invested in building this car, very good quality racecar (vintage). It is a piece of Honda racing history very well kept (Priceless)  PHOTOS SUR DEMANDE .. JE PARLE FRANCAIS

Découvrez l'historique du véhicule. Procurez-vous le rapport CarProof.

Saviez-vous que 35 % des véhicules d'occasion ont subi un accident, que 37 % des véhicules font l'objet d'un droit de rétention en suspens (le propriétaire doit encore de l'argent sur le véhicule) et que 17 % des véhicules ont été immatriculés dans plus d'une province ou d'un pays?

En cliquant sur « Demandez-le! », vous acceptez nos conditions d'utilisation et notre politique en matière de confidentialité. Votre message sera envoyé par courriel à la personne qui a publié l'annonce et ne sera pas rendu public.

Demandez au vendeur un rapport CarProof pour connaître les renseignements suivants:

  • les accidents dans lesquels le véhicule a été impliqué;
  • les données sur l'immatriculation et la détermination
  • les droits de rétention exécutoires dans tout le Canada;
  • les relevés d’odomètre, et plus encore.

CarProof est le premier choix des Canadiens pour les rapports historiques de véhicules, un outil essentiel lors de l'achat d'un véhicule d'occasion.

Le message précédent provient d’un fournisseur tiers et indépendant. Kijiji n’est pas responsable pour ses produits ou services.

Visites: 
Liens commerciaux:

Mes favoris ()

Récemment ajouté: