Assistant Store Manager / Assistant-gérant de magasin (Moncton)

Posted
Moncton, NB, (View Map)
  • Company
    Dollarama L.P.
  • Job Type
    Full-Time

Description

*Version française plus bas*

As a provider of essential everyday necessities, our Dollarama stores remain open and continue to recruit new members for our teams to provide a continued service to millions of Canadians during this COVID-19 pandemic. For your safety and that of our employees, we have implemented additional cleaning and disinfecting procedures in-store.

Dollarama is Canadas leading national operator of dollar stores and has grown to become a Canadian success story and a household name. Our head office, distribution centre, and warehouses are located in Montreal. Approximately 20,000 retail employees work in our corporate stores located across the country.

At Dollarama, we are determined to meet and exceed our customers needs by providing a positive and consistent shopping experience, with compelling value, and a broad assortment of everyday consumer products that are designed to generate consumer loyalty.

Position Summary
The Assistant Store Manager provides support to the Store Manager in overseeing the daily retail store operations, and in the absence of the Store Manager ensures that store opening/closing and asset management procedures are followed.

Key Accountabilities
The Assistant Store Manager is responsible for the following:
  • Ensuring that company rules and regulations are explained, understood and followed by all team members;
  • Recruiting, developing, training, and motivating a team of Team Leaders, Assistant Team Leaders and Store Associates;
  • Ensuring the inventory counts (on-hands) are done in a prompt and precise manner, in order to ensure proper resupply of goods;
  • Act as secondary contact person for any issues related to store alarm system;
  • Ensuring that established merchandising practices are followed; and
  • Operating a cash register.
Job Requirements
  • Minimum of 2 years of relevant experience in a management position in the retail industry;
  • Ability to work in a fast paced and high volume environment;
  • Ability to efficiently organize time and manage priorities;
  • Strong leadership and communication skills; and
  • Flexibility with regard to availabilities and work schedules (day, evening, week-end).
If you are excited by the opportunity to join a dynamic team and work for a highly successful and growing Canadian company, please apply online.

We thank all interested applicants. Only those selected for an interview will be contacted by our recruitment team. Please note that accommodations are available on request for candidates participating in our recruitment and selection process.

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À titre de fournisseur de produits essentiels, nos magasins Dollarama demeurent ouverts et continuent à recruter des nouveaux membres pour nos équipes afin dassurer le service continu offert à des millions de Canadiens durant cette pandémie de la COVID-19. Pour votre sécurité et celle de nos employés, nous avons mis en place des procédures supplémentaires de nettoyage et de désinfection dans les magasins.

Dollarama est le plus important exploitant de magasins à un dollar au Canada et est devenu une véritable réussite à léchelle nationale. Notre siège social, notre centre de distribution et nos entrepôts sont situés à Montréal et environ 20 000 employés travaillent dans nos magasins corporatifs à travers le pays.

Chez Dollarama, nous sommes déterminés à répondre et dépasser les besoins de nos clients. Afin de fidéliser notre clientèle, nous offrons une expérience de magasinage simple, pratique et de la marchandise adéquate à un prix abordable.

Objectif du poste
Lassistant-gérant appuie le gérant de magasin dans le déroulement quotidien des activités du magasin. En labsence du gérant, sassure également que les procédures douverture, de fermeture du magasin et de gestion des actifs soient correctement suivies.

Responsabilités clés
Lassistant-gérant de magasin est responsable des tâches suivantes:
  • Veiller à ce que les normes et procédures internes de la compagnie soient expliquées, comprises et suivies par tous les membres de l'équipe;
  • Embaucher, développer, former et motiver une équipe de chefs déquipe, dassistant-chefs déquipe et demployés de magasin;
  • Sassurer que la prise dinventaire (en-mains) soit faite de façon rapide et précise afin dassurer le bon réapprovisionnement de la marchandise;
  • Agir en tant que deuxième personne contact pour toute question ou incident relié au système d'alarme du magasin;
  • Sassurer que les normes de présentation de la marchandise soient suivies;
  • Opérer une caisse enregistreuse.
Exigences du poste
  • Minimum de 2 ans dexpérience dans un poste de gestion dans un commerce de détail;
  • Connaissance de la langue française;
  • Aptitudes à travailler dans un environnement rapide à haut volume;
  • Être capable dorganiser efficacement son temps et de gérer ses priorités;
  • Aptitudes en leadership et habiletés communicationnelles;
  • Flexibilité au niveau des disponibilités et de lhoraire de travail (jour, soir et fin de semaine).
Si la possibilité de joindre une équipe dynamique et de travailler pour une entreprise canadienne prospère et en pleine croissance vous intéresse, veuillez soumettre votre candidature en ligne.

Nous vous remercions de votre intérêt pour Dollarama. Seuls les candidats sélectionnés pour une entrevue seront contactés par notre équipe de recrutement.
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Dollarama L.P.
, Moncton, NB,
Private seller
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